• sol-01.jpg

Årsmöte 2018

styrelseinfo

OFFICIELL KALLELSE TILL ÅRSMÖTET 2018

SOL-flickornas Gymnastikförening välkomnar ALLA medlemmar till årsmötet 2018. Mötet sammanfattar verksamhetsåret hösten 2017 & våren 2018 samt lägger upp riktlinjerna för verksamhetsåret hösten 2018 & våren 2019.

Dag: Onsdagen den 26 september
Plats: Hägerstensåsens medborgarhus
Tid: 19.00 – 21.00

Är du som medlem intresserad av vad som händer i föreningen och hur vi ska utvecklas framöver är årsmötet ett bra och viktigt tillfälle att träffas.

Styrelsen berättar om vad som hänt i föreningen det senaste året, hur ekonomin ser ut och vad man vill jobba extra mycket med under det kommande året. Dessutom diskuterar och röstar man om eventuella förslag (motioner och propositioner) som kommit in från medlemmar och styrelse.

Våra sektioner och kommittéer finns på plats och berättar vad de gjort senaste året och de kommer kort även nämna hur planerna ser ut för HT18/VT19.

Har du inte varit på något årsmöte tidigare är det dags nu! Under mötet följer man en dagordning (ett program) som innehåller de punkter som alltid ska vara med under ett årsmöte. Förutom det som nämnts ovan betyder det t.ex. att de som är med på årsmötet ska rösta om vilka som ska vara med i styrelsen fram till nästa årsmöte och hur hög medlemsavgiften ska vara för kommande år.

Alla medlemmar som har betalt förfallna medlemsavgifter och som fyllt 12 år senast dagen för årsmötet är får vara med och rösta. Men för att kunna rösta måste du själv vara med på mötet. Det går inte att be att någon annan att rösta i stället (inte ens en förälder). Den som inte fyllt 12 år eller den som är förälder till någon medlem kan också komma på årsmötet och lyssna och ställa frågor men de får inte rösta.

Dagordningen för mötet, förslag på vilka man kan rösta på till styrelsen, inkomna motioner/propositioner, förslag på föreningsnamn, stadgeändringar samt en sammanställning (Verksamhetsberättelse) som sammanfattar det som hänt i föreningen hösten 2017 & våren 2018 delas ut på mötet. Det går även bra att hämta dessa papper på kansliet under de ordinarie öppettiderna från torsdagen den 20 september.

Vi bjuder på dricka (kaffe/läsk) och en kaka. Dessutom lottar vi ut fina priser till alla som kommer på mötet. Även i år toppat med ett presentkort på Stadium samt med ett extra lotteri för dig som är på ditt första årsmöte!

För att veta hur många som kommer så att vi kan skaffa rätt lokal och köpa fika vill vi att du anmäler dig till årsmötet på följande länk:

Viktiga noteringar:

Viktigt att komma ihåg är att det alltid är de röstberättigade medlemmarna som närvarar på årsmötet som beslutar i frågor som rör val och stadgeändringar.

sol nyheter

lördag, 15 juni 2019 23:33

Glad sommar 2019

SOL GF - Glad sommar 2019

Nu är det sommarlov och därmed också dags för gymnastiken att ta lite ledigt.

De gymnaster som ska vara med på SM veckan efter midsommar har visserligen ett antal viktiga träningar kvar för att finslipa det sista. En del sommarläger i några av våra sektioner och grupper kommer också att arrangeras under sommaruppehållet men för de allra flesta är det nu SOL och bad som gäller.

Kansliet kommer att vara stängt från torsdagen den 20/6 och fram till 18/8. Vi har inte helt ledigt under hela den perioden men det kommer inte vara någon besöks- eller telefontid. E-posten kommer att ses över med ojämna mellanrum men svar kan komma att dröja till det att vi åter öppnar upp fullt igen. Svar på plats i grupper utan krav på förkunskaper kommer inte att lämnas innan det att höstens kallelser har sänts ut.

För alla gymnaster som varit med i en grupp nu under våren så kan det vara bra att veta att vi kommer att ha koll på er och att ni har förtur till höstens grupper. Se bara till att ni har en uppdaterad e-postadress registrerad hos oss. Ni kan själva se över vilka uppgifter som är registrerade via Sportadmins medlemsapp (sök där appar finns) eller via Min sida. (Vi kommer även att mejla ut denna info och då ser ni vilken e-post ni får det mejlet till och som då alltså är den som vi har registrerad i medlemsregistret.)

När information om hösten kommer beror lite på vilken typ av grupp ni gått i och hur snabbt våra olika sektioner kan få klart sina träningsscheman för den kommande säsongen.

För aktiva i BoU-sektionen samt för de som gått i grupper utan krav på förkunskaper i cheer (träningsgrupperna) och trupp (UT-trupperna) gäller att ni under augusti kommer får information om hur hösten ser ut och då måste ni göra en återanmälan via vårt bokningssystem för att bekräfta er plats och få terminsfakturan för hösten. Information om återanmälan går ut via e-post till alla som varit med nu i vår. Om ni inte avser fortsätta till hösten så bortser ni bara från den informationen och vill ni byta grupp/sektion så kommer även info om hur man gör det finnas med i samband med kallelsen.

För de som gått i grupper med krav på förkunskaper så kommer info från sektionerna/huvudtränarna så snart den är klar. Dessa grupper kommer att få en faktura på höstens avgifter under september 2019.

För er som står på intresselistan gäller att så snart perioden för återanmälan är slut i augusti så kommer vi sända ut e-post till er med information om hur ni kan boka en av eventuellt kvarvarande lediga platser i grupper utan krav på förkunskaper. Observera att för att få en plats till hösten så måste en aktiv bokning göras (först till kvarn när platserna släpps). Inga platser fördelas efter någon köordning eftersom vi inte har någon kölista.

Om man är med som tränare i någon grupp så får man naturligtvis förtur för eget barn till den gruppen. Vi kommer sända ut särskild info om möjligheten att bli tränare och vilka krav som då ställs så snart vi har ett preliminärt schema klart för hösten.

onsdag, 29 Maj 2019 14:18

Dubbla finalplatser i Göteborg

Elit Ungdom

Elittruppen Ungdom tävlade den 18-19 maj Riksfyran och Riksfemman i Göteborg. Båda lagen tog sig till final där de hamnade på 9:e plats i båda tävlingarna.

Trollbacken 2019

Helgen den 11-12 Maj var RT-Ungdom Gul och RT-Ungdom Grön och tävlade Trollbäckscupen.

Lördagen den 11 Maj tävlade RT Ungdom Grön i klassen GKT Sjuan Pool 1 och tog en 4e plats i hopp, brons i tumbling samt silver och 7:a (2 lag) i fristående. Helt överraskande tog tjejerna även hem totalpokalen för hela tävlingen också!

Söndagen den 12 Maj tävlade RT Ungdom Gul i klassen GKT Sjuan pool 2 där det blev ett silver i fristående, 6e plats i tumbling och en 9e plats i hopp.

söndag, 12 Maj 2019 19:52

GULD till Elittruppen Ungdom i Falun

Guld på rikstrean i Falun

Idag var Elittruppen Ungdom i Falun och tog GULD på Rikstrean Dam 13 år och äldre!

onsdag, 08 Maj 2019 23:39

Prova-på dagar i Cheerleading

Cheerleading

Vår cheerleadingsektion bjuder nu in till två olika prova-på dagar för dig som är intresserad av cheerleading men som inte redan går i någon av grupperna i cheersektionen.

Den första avser de födda 2012 som är intresserade av att börja i höstens nya förberedande tävlingsgrupp. Den prova-på träningen äger rum lördagen den 11/5 i Västertorpshallen (lilla) och anmälan görs på nedanstående länk där även mer info finns:

Anmälningstiden har gått ut för prova-på dagen för de födda 2012.

Den andra dagen avser de födda 2001 - 2007 som vill börja i någon av våra äldre tävlingsgrupper och som har tidigare erfarenhet av att ha tränat cheerleading och/eller gymnastik eller på annat sätt anser dig ha skaffat motsvarande kunskaper. Den prova-på träningen äger rum fredagen den 24/5 i Västertorpshallen (lilla) och anmälan samt mer info hittas på nedanstående länk:

Övrig info om platser inför hösten 2019

En prova-på dag för de födda 2012 till trupp kommer att arrangeras i augusti och inbjudan kommer senare.

För övriga grupper/sektioner finns just nu inga prova-på dagar planerade.

Platser i grupper utan krav på förkunskaper kommer att släppas i höst och information sänds då ut till de som finns med på vår intresselista (www.sol-flickorna.se/intresselistan).

Platser i grupper med krav på förkunskaper läggs ut på vår annonssida för sådana platser/grupper på följande länk: www.sol-flickorna.se/anmalan-fk

onsdag, 08 Maj 2019 05:40

Gympakollot 2019

Gympakollo 2019

Nu öppnar vi upp anmälan till sommarens första gympakollo som arrangeras i Västertorpshallen 13-14 samt 17-19 juni.

Gympakollot är öppet för gymnaster i våra barngrupper (födda 2012-2013) och flickgrupper (födda 2010-2011) från Barn & Ungdomssektionen samt även intresserade på intresselistan i motsvarande åldrar.

Kostnaden för en vecka (5 dagar) är 1200:- vilken betalas med kort i samband med anmälan.

Vi kan preliminärt ta emot max 80 deltagare. Uppdat - Kollot är nu fullt!

Klicka på Läs mer nedan för hela inbjudan samt länk till anmälningsformuläret.

Ni kan även komma till anmälningsformuläret (och inbjudan) genom att klicka på kollologgan ovan.

Sida 1 av 132